Tiedote 10.8.2009 Taidenäyttelyn avajaiskutsu, vapaa pääsy kaikille.

- Hirvitalon tapahtumat ja tärkeät päivämäärät
markuspetz
Viesti:

Tiedote 10.8.2009 Taidenäyttelyn avajaiskutsu, vapaa pääsy kaikille.

Viesti Kirjoittaja markuspetz »

Tiedote 10.8.2009
Taidenäyttelyn avajaiskutsu, vapaa pääsy kaikille.
-vapaa julkaistavaksi-

Pispalan Galleria: Avoinna klo 11 -18 (joka päivä)

Taidenäyttely: KOLMEN TAITEILIJAN YHTEINEN VÄRIJUTTU.

Avajaiset: TORSTAINA 13.8.2009 KLO 18 - 20

Taidenäyttelyn avaa: MIRELL SAMMUVA TÄHTI

Taidenäyttelyn ajankohta: 14.8 - 10.9.2009

Yhteystiedot: kirsi.hyvarinen@kirjaesittely.fi p. 050 435 9374

KOLMEN TAITEILIJAN YHTEINEN VÄRIJUTTU.

Taiteilija PEE
Kuvataiteilija K.Väri
Kutsuttu kuukauden ikkunataiteilija Maija Tuurna.

Lisäksi yksityisille ja ryhmille ainutkertainen mahdollisuus tutustua Maija Tuurnan 30 taidetyöhön kuukauden ajan, työt esillä Tampereen vanhimmassa asutussa hirsitalolossa 1700-luvulta sovittuina esittelyaikoina, esittely maksuton. Varaukset Pispalan Gallerian kautta. p.050 435 9374

Pispalan Galleria Pispalan Valtatie 41 33250 Tampere

Taiteija PEE

KASVAVA LUOVUUS

Elämän ensiaskelista sain luovuusvoimani, joka on tähän päivään saakka kasvanut henkiseksi pääomaksi. Jo 5-vuotiaana maalasin posliinilautasille mielikuvia, joista on näyttö ”Vesivärityö” vielä olemassa. Tässä vaiheessa käytin jo nimimerkkiä PEE. Tänään kulkiessani omia polkujani, pyrin innostamaan luovia ihmisiä löytämään taiteen elämän arkisuuteen. Polun varrelta versoville olen pyrkinyt antamaan kipinää kehittymiseen.

Olen kehittänyt itseäni taiteen kentällä taidekoulutuksella, taidekursseilla ja seminaareissa. Tekemisen ja kokeiluitten kautta olen oppinut eri materiaalit. Olen toiminut eri taideyhdistyksissä puheenjohtajana, sihteerinä ja jäsenenä sekä olen toiminut liiketilojen ja kotien sisustussuunnittelijana. Taiteen opetustehtäviä minulla on ollut opistoissa, seminaareissa, taideleireillä ja työpaikkakoulutuksissa. Kohteena ovat olleet sisustusvärit, värit ympäristössä, vaatteet ja värianalyysit. Entisöinti ja asuinympäristö ovat kuuluneet ohjelmaani. Olen antanut pedagogista ohjausta päiväkodeissa, kehitysvammaisten laitoksissa ja vanhusten hoitokodeissa. Työpaikkojen vapaa-ajan suunnitteluryhmissä ja erilaisisa vuodenaikatapahtumissa olen toiminut taiteellisena johtajana.

Luottamustehtävissä olen ollut kulttuuri- ja kuvataidelautakunnassa, Kävelykadun veistosnäyttelytoimikunnassa sekä valtakunnallisessa lasten ja nuorten taiteen tekemiseen kohdistuneessa suunnitteluryhmässä. Ajoittain olen toiminut näyttelyitten kokoamisraadeissa. Pankin tehtävissä olen työskennellyt taidekokoelman hankkijana, siitä vastaavana henkilönä sekä taidearvioijana esim. kuolinpesille.

Olen osallistunut useisiin taidenäyttelyihin kotimaassa ja ulkomailla. Töitä on esillä sekä julkisissa että yksityisissä tiloissa. Eri järjestöt ovat palkinneet minut erilaisissa taidekilpailuissa useina viuosina.

Tällä hetkellä asun Lauri Viidan Taiteilijatalossa ja työstän Lauri Viidan runojen pohjalta maalauksia sekä massiivista noin 8-metristä luontoaiheista veistosta. Teen ateljeessani tilaustöitä ja valmistan erilaisia näyttelyitä. Teen ”sisäisiä sielun väripeilejä” tilauksesta aikavarauksella ja käyn luennoimassa värien vaikutuksesta ihmiseen. Otan yksityisiä oppilaita sovitulle jaksolle Ateljee Jellona-ahoon.

Maija Tuurna

Kansainvälisesti tunnustettu kuvataiteilija. Pispalan oma tyttö. Työstää taideteoksiaan Espanjan auringossa Andaluciassa. Hänet kutsuttiin mukaan näyttelyyn kuukauden ikkunataiteilijaksi. Lisää teoksista sivuilla. www.maijatuurna.info

K.Väri

K.Väri tuo näyttelyyn oman näköistä värimaailmaansa. Väri haluaa teoksissaan antaa katsojalle vapauden nauttia teoksista katsojan omien tunteiden kautta.
Ask me and maybe I say
tell me and I might listen
feel for me when I can't feel for myself...